RIFT

RIFT bu ay başında çıkmış olmasıyla en yeni MMO’lardan biri. Diğerlerinden en büyük farkı dinamik bir dünyaya sahip olması. Yani güle oynaya quest yaptığınız kendi factionınızda (ihtilafınızda) bulunan bir yerde AFK (away from keybord yani Türkçesi klavyeden uzakta) dururken oyundaki bir takım karakterler (başka oyuncular değil bizzat oyun karakterleri gelip sizi öldürebilir. 🙂 Benzer tarafları ise bu oyunda da bir takım questler yapıyorsunuz, crafting var, iki farklı taraf olup karşılaştığınızda birbirinizi yiyebiliyorsunuz özetle level 50 olup güzel zırhlar, binekler vb için çalışıp didiniyorsunuz. İnsanlar yabancılık çekmesin diye wow vb oyunların bir çok özelliğini baştan almışlar. Bir çok oyunun güzel taraflarını bir araya getirmişler. Ayrıca çok hantal bir oyun olmadığı için bir çok işletim sistemiyle zorlanmadan oynanabilir şekilde tasarlamışlar.

Hikaye özetle şöyle; zaten birbiriyle geçinemeyen iki faction var: Guardians ve Defiants. Bir söylentiye göre PvP serverlarda bu arkadaşlar hızlıca level atlayıp yeni başlayan düşük levelları farm ederek ziyafet çekiyorlarmış. PvE serverlarda ise birbirlerine uzak memleketlerde başlayıp levelları arttıkça karşılaşma olasılıkları da artıyor. Ama sonuçta ikisi de başladıkları andan itibaren Telara‘ya musallat olmuş Rift‘lerden kurtulmaya çalışıyorlar.

İlgilenenler rift’in tam olarak ne olduğunu linkten okurken ben size özetle anlatayım. Nereden geldiğini anlayamadığım bir yerlerden bir nevi Telara’yı istila etmek için gelen, çeşitli yerlerde gökyüzünde rastgele açılan, işgalci orduların bu sayede Telara’ya geldikleri delikler. İşin güzel tarafı siz güzel güzel quest yaparken birden yakınınızda (muhtemelen sizin levelınıza yakın boyutta) bir rift açılıyor ve haritada bunu gören herkes rift’i kapatmak için oraya koşturuyor. O alana gelir gelmez doğal olarak (beni de davet edin demeye gerek kalmadan) bir raid oluşuyor. Siz zaten bir grupla orada bulunuyorsanız grupları birleştirme seçeneğini seçtiğiniz anda bu raid’e dahil oluyorsunuz (elbette bunun için özellikle kapalı grup oynamak istiyorum diye seçenek seçmemiş olmanız gerekiyor) Herkes birden canhıraş bir şekilde rift’i kapatmak için uğraşıyor ve herkese güzel lootlar düşüp o anda açılan riftle ilgili otomatik aldığınız bir questi de tamamlamış oluyorsunuz. Bu rift olayı şehirde de olabiliyor dağda bayırda gezerken de 🙂

Kısaca taraflara (faction), ırklara (race) ve sınıflara (class) bakalım…

Guardian tarafında Dwarf‘lar, High Elf‘ler ve Mathosian (insan)lar; Defiant tarafında Bahmi‘ler, Eth‘ler ve Kelari‘ler bulunmakta. Elbette kötü taraf son derece karizmatik ve ilginç tiplerden güzel taraf son derece “güzel” tiplerden oluşuyor 🙂

Class’lar biraz ilginç doğrusu. Tek bir sınıf seçmeyip soul tree’nizde (ruh ağacınızda) bir kaç sınıfa ait özellikler barındırabiliyorsunuz. Karakter yaratma penceresinde sınıf seçerken zaten hangi sınıf iyileştirici hangi sınıf destekleyici, tank, dps anlatıyor. Özetle dört ana sınıf ve bu sınıfların altında farklı seçenekler bulunmakta. Bir sınıfa ait 3 alt sınıf sizin ruhunuzu oluşturuyor. (PvP soul ile 4 oluyor)

Warrior

  • Champion (DPS) İki elle kullanılan silahları kullanır.
  • Reaver (Tank) Savaş sanatıyla death (bir çeşit büyü) gücünü birleştirir.
  • Paladin (Tank) Kalkan kullanır ve çok iyi karşı saldırı yapar.
  • Warlord (Tank) Daha çok destekleyici bir ruh. Auralarla tank sınıflarını destekliyor.
  • Paragon (DPS) Düşmanın kendisine saldırmasına vakit bırakmayacak şekilde aralıksız saldırır. Çift elle kılıç ustasıdır.
  • Riftblade (DPS) Hem kılıç hem de elemental (bir çeşit büyü) gücü kullanır.
  • Void Knight (Tank) Büyüye karşı dayanıklılık için eğitilmiştir.
  • Beastmaster (DPS) Kendisiyle birlikte dövüşen bir hayvanı olan yakın dövüşçü.


Cleric

  • Purifier (Healer) En iyi tek hedef iyileştiricisi.
  • Inquisitor (DPS) Bu class hakkında acı yönetimi üstüne ihtisas yaptığı hakkında iddialı rivayetler var 🙂
  • Sentinel (Healer) Bekleme süreleri (cooldown) olan hızlı heal’ları var ve AoE healer (birden fazla kişi iyileştirir).
  • Justicar (Tank) kendini iyileştirme özelliklerine sahip tank.
  • Shaman (DPS) melee ve su (bir çeşit büyü) gücünü kullanır.
  • Warden (Healer) HoT (heal over time yani türkçesi belli bir zaman boyunca iyileştirme) şeklinde su gücüyle iyileştirir.
  • Druid (DPS) Kendini iyileştiren bir periyle dolaşıyor pek komik 🙂
  • Cabalist (DPS) Bu sınıf düşmanını korkularıyla yüzleştirerek savunmacı bir şekilde oynar? Death büyüleri kullanır.


Rogue

  • Nightblade (DPS) Melee (silahla yakın dövüş) ve fire (ateş büyüsü) gücü kullanır.
  • Ranger (DPS) Yay/tüfek ve hayvanıyla dövüşür bir nevi avcı (hunter)
  • Blade Dancer (DPS) Çeviklikte uzmanlaşmış yakın dövüşçü (combat rogue’a benziyor biraz)
  • Assassin (DPS) Gizlenme ve kurnazlık üstüne uzmanlaşmış yakın dövüşçü (bu da bir nevi rogue :))
  • Riftstalker (Tank) Rogue sınıfında nasıl tank oluyor anlamadım ama resmen threat (düşmanda tehtid) arttırıcı yetenekleri var.
  • Marksman (DPS) Uzun menzilli (ok-tüfek vb) silahlarda keskin nişancılık.
  • Saboteur (DPS) Patlayıcı uzmanı
  • Bard (Destek ruh) Müzikleriyle iyileştiren, güç kuvvet gaz veren bir sınıf 🙂


Mage

  • Elementalist (DPS) Elementleri (evcilleştirerek) kullanarak dövüşür.
  • Warlock (DPS) Death büyüleriyle hem kendini iyileştirir hem dövüşür. (DoT bir zaman boyunca zarar veren büyüler de kullanır)
  • Pyromancer (DPS) Ateş büyücüsü (Fire mage gibi)
  • Stormcaller (DPS) Rüzgar ve su büyücüsü (Frost mage gibi)
  • Archon (Destek ruh) Düşmanın faydalı güçlerini azaltır.
  • Necromancer (DPS) Yasak büyü üstüne ustalaşmış death büyüsü yapan ölümü kendisine yardımcı olmak üzere evcilleştiren bir sınıf. (Eşim pek severek oynamakta :))
  • Dominator (Destek ruh) Knedi grup arkadaşlarının üstündeki zehir vb kötü etkileri çıkarır düşmanı saldırmaya isteksiz hale getirir.
  • Chloromancer (Healer) Lanet, zehir ve hastalık etkilerini çıkarır. Düşmanın üstüne vuran her kişiyi iyileştirecek büyüler koyar.

Şimdi girip karakterinizi yaratarak oyuna başlayabilirsiniz 🙂

Related Posts with Thumbnails

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *