Guild Wars 2 – Genel Yorumlar ve Korucu (Ranger)

Guild Wars 2’de ranger oynamaya başladım. Genel hatlarıyla oyun son derece zevkli. Başlangıç olarak hoşuma giden şeyler:

  • Boyayı bir kere aldığınızda kıyafetinizin istediğiniz parçalarını istediğiniz kadar boyayıp değiştirebiliyorsunuz.
  • Daha oyuna ilk başladığınızda bir savaş bir de şehir kıyafeti alıyorsunuz, yine kıyafetin renklerini kendiniz tasarlıyorsunuz.
  • Maillarınızı almak için posta kutusuna gitmeye gerek yok.
  • Nerede olursanız olun haritadaki portallara tıklayarak daha önce aktive ettiğiniz her yere gidebiliyorsunuz.
  • Hangi arazide dövüşürseniz dövüşün levelınız o araziye göre ayarlandığı için tecrübe kazanıyorsunuz. (Bu durumda yaratıkları (farm etmek) kolayca toplu şekilde öldürerek ganimet toplamak mümkün olmuyor ama olsun)
  • Araziye göre level ayarlandığı için level 80 olmuş arkadaşınızla beraber oynasanız da herkes tecrübe kazanıyor.
  • Sizinle aynı grupta olmasa bile birinin öldürdüğü yaratığı siz de öldürmeye yardım ettiğinizde siz de ganimet alıyorsunuz.
  • Öğrendiğiniz zanaatı istediğiniz zaman bırakıp başka zanaat öğrenebiliyorsunuz tekrar geri öğrendiğinizde tüm bildikleriklerinizi yapabilmeye devam ediyorsunuz. Tabi bu değiştirme işi parayla yapıldığı için çok sık yapmamakta maddi yönden fayda var. Bu sayede karakteriniz isterseniz tüm zanaatları bilebiliyor. (Sadece 2 tanesi kısayolda kalıyor)
  • Birden fazla hayvan ehlileştirip 4 tanesini (2’si suda 2’si karada) hızlı değişimle kullanabiliyorsunuz. Örneğin savaşta birinci hayvanınız öldüğünde 2.ye geçebiliyorsunuz. Savaşmadığınız zaman ehlileştirdiğiniz başka hayvanlardan biriyle aktif hayvanlarınızı değiştirebiliyorsunuz.
  • Topladığınız kumaş, ağaç, maden gibi zanaatlerde kullanacağınız maddeler collectibles dedikleri ayrı bir çantaya depolanıp çantanızda yer tutmuyor.

 

Ranger (Korucu / Hayvan Yetiştirici)

Korucular maceracı bir sınıf olup orta yumuşaklıkta (deri) zırh giyerler. Yetenekler: * Kullandığınız silaha göre tek ya da birkaç düşmana birden zarar verme yetenekleri. (zincirleme/özel zararlar) * Doğanın bir ruhunu çağırıp belli bir alanda o gücün kullanılmasını sağlama yeteneği. * Tuzak kurma yeteneği

Kullanabileceğiniz silahlar:
İki elli silahlar:
Büyük Kılıç  Yakın dövüş için ağır / büyük kılıç
1-Slash Düşmanınızda uzun bir yara açar gibi keser (zarar:147 / mesafe:150) zincirleme olarak 2.ye yaptığınızda Slice dilimler (zarar:147 / mesafe:150) zincirleme 3. vuruşta Power Stab deler ve karşı vuruştan sakınırsınız (zarar:174 / mesafe:130)
2-Maul Paralayıcı bir vuruşla düşmanınızı birkaç kez kanatırsınız (zarar:214 / kanama(4 sn-3 kez-):510 zarar / mesafe:150)
3-Swoop Koşup düşmanınızın üstünden atlarsınız. Düşmanınıza ve çevresindekilere vurursunuz. (zarar:375 / mesafe:1100)
4-Counterattack Saldırıyı durdurur ve karşı taarruza geçer, düşmanınızı geri itersiniz. (zarar:348 / geri itme:300) / Crippling Throw Kılıcı atıp düşmanı kötürüm bırakma (zarar:268/ kötürüm bırakma(3 sn) düşmanın yürüme hızı %50 azalır / mesafe:600)
5-Hilt Blash Kabzayla vurarak düşmanı sersemletme (zarar:134 / baş dönmesi -saldıramama- ve hareket edememe (1 sn) / mesafe:300)
Uzun Yay — Uzak mesafe için ok atışı
1-Long Rage Shot (zarar: 1000+ uzaklık için 219, 500-1000 arası için 158, 0-500 arası için 122 / mesafe: 1200)
2-Rapid Fire Bir seferde 10 atış yapar (zarar(10x):910 / mesafe:1200)
3-Hunter’s Shot Düşmanınızı zayıflatıp hayvanınızı hızlandırır (zarar:102 / zayıflama(10,5 sn) Düşman gelen zararlardan %10 fazla zarar görür / hayvan hızlanması(11,5 sn) %33 hızlanma / mesafe:1200)
4-Point Blank Shot Düşmanı ne kadar yakından ateşlenirse o kadar uzağa atar (zarar:195 / geri itme: 400-500-600 / mesafe:600)
5-Barrage Seçili alandaki düşmanlara zarar verir ve sakatlar (zarar: (12x) 1164 / sakatlama: (12x) %50 yürüme hızı azalır / çap:240 / mesafe:1200)
Kısa Yay — Kısa mesafe için ok atışı
1-Cross Fire Yandan veya arkadan ateş edilirse düşmeın kanamasına da sebep olur (zarar:97 / kanama (4sn):176 / mesafe:1200)
2-Poison Volley Beş düşmana zehirli ok atar (zarar (5x):120 / zehir (2,5 sn): 1157, -%33 iyileşememe etkisi / mesafe:150)
3-Quick Shot Bu atış başarılı olursa hareket hız kazanır (zarar:85 / yürüme hızında artış (3,5 sn): %33  / mesafe:1200)
4-Crippling Shot Düşmanın yürüme hızını azaltır, hayvanınızın 3 zararı kanamaya sebep olur (zarar:85 / yürüme hızında azalma (4 sn): – %50  / kanama (7,75 sn): 351 / mesafe:1200)
5-Concussion Shot Düşmanın başını döndürür, yandan ya da arkadan vurulursa aynı zamanda sersemletir (zarar:85 / baş dönmesi (1sn): yetenekleri kullanamaz / sersemletme (1 sn) yetenek kullanamaz ve hareket edemez  / mesafe:1200)
Sağ el silahları:
Kılıç — yakın dövüş ve arkadan saldırı için küçük kılıç
1- Slash Düşmanınızda uzun bir yara açar gibi keser (zarar:146 / mesafe:130) zincirleme olarak 2.ye yaptığınızda Kick tekmeler (zarar:146 / mesafe:400) tekme aynı zamanda düşmanın yürüyüş hızını %50 azaltır 3.ye yaptığınızda Pounce düşmanınızın üstüne atlarsınız hayvanınız da kuvvetlenir (zarar:170 / mesafe:430 / hayvan kuvveti(5,75 sn):+35 kuvvet, +35 zarar)
2- Hornet Sting Düşmanı deler ve geri kaçarsınız (zarar:170 / mesafe:130) zincirleme olarak 2.ye yaptığınızda Monarch’s Leap Savaşa tekrar atlar ve düşmanı sakatlarsınız (zarar:244 / sakatlama(4sn): -%50 yürüme hızı / mesafe:600)
3- Serpent’s Strike Hedefin etrafından yuvarlanıp vurarak zehirler (zarar:170 / zehir(7,75sn): 694, -%33 iyileşme / mesafe:130)
4- sol el hücresi
5- sol el hücresi
Balta — orta mesafeden atılabilir balta
1- Ricochet Birden fazla düşmana balta atma (maksimum:3 / zarar:122 / mesafe:900)
2- Splitblade Belli bir alanda düşmanı kanatan 5 dönen balta atma (zarar (5x):120 / kanama (7,75sn): 1755 / mesafe:900)
3- Winter’s Bite Düşmanınızı donduran bir balta atarsınız ve hayvanınızın bir sonraki atağı düşmanınızı zayıflatır.   (zarar:122 / donma(4sn): -%66 yürüme hızında düşüş, -%66 yeteneklerinin yenilenme süresinde yavaşlama / mesafe:900)
4- sol el hücresi
5- sol el hücresi
Sol el silahları:
Balta — gelen saldırılara karşı savunma ve bumerang baltası
1- sağ el hücresi
2- sağ el hücresi
3- sağ el hücresi
4- Path of Scars Düşmana bumerang baltası atar (zarar:170 / mesafe:900)
5- Whirling Defence Mermileri bloklar ve yakındaki düşmanlara zarar verir (zarar(12x):732 / kırılganlık (12sn) %12 gelen zararı bloklar)
Hançer — used as a crippling ranged attack, or a quick poisonous stab for melee.
1- sağ el hücresi
2- sağ el hücresi
3- sağ el hücresi
4- Stalker’s Strike Saldırıdan kaçınırken düşmana zehirli hançer batırır (zarar:49 / zehir(13sn):1157, -%33 iyileşme / mesafe:250)
5- Crippling Talon Düşmanı kanatan ve sakatlayan hançer atar (zarar:183 / sakatlama(7,75sn) -%50 yürüme hızı / kanama(10,5sn):1404 / mesafe:900)
Meşale — düşmanın üstüne ya da bir alana ateş atar
1- sağ el hücresi
2- sağ el hücresi
3- sağ el hücresi
4- Throw Torch Düşmana ateş atma (zarar:110 / yanma(7,75sn): 2656 / mesafe:900)
5- Bonfire Bir alanı yakma (zarar(8x):192 / yanma(1,25sn):3541 / çap:120)
Saldırı borusu — call in temporary animals to attack or used to buff allies.
1- sağ el hücresi
2- sağ el hücresi
3- sağ el hücresi
4- Hunter’s Call Atmacaları yardıma çağırır (zarar(16x):416 / mesafe:900)
5- Call of the Wild Civardaki tüm ittifaka hırs, hız ve güç kazandırır (çap:600 / hırs, hız, güç (17,25sn): %20 kritik şansı, %33 yürüme hızı, +35 güç, +35 durumsal zarar)
Su altı silahları:
Zıpkın — uzak mesafe su altı silahı
1- Splinter Shot Düşmana ve çevresindeki diğer düşmanlara zarar verir (zarar:24 / kanama(4sn):176 / çap:120 / mesafe1200)
2- Coral Shot (zarar:24 / kanama(6,5sn):293 / sakatlama(4sn) %50 yavaşlatma / mesafe:1200)
3- Feeding Frenzy (zarar(10x):970 / hırs(5,75sn) hayvanınızın %20 kritik vurma şansı artar / mesafe:1200)
4- Mercy Shot (zarar:195 / mesafe:1200)
5- Ink Blast (körleşme(7,75sn) düşmanın atışları ıskalar)
Mızrak — yakın mesafe su altı silahı
1- Stab (zarar:195 / mesafe:150)
2- Swirling Strike (zarar:146 / mesafe:150)
3- Dart (zarar:183 / kırılganlık(13sn) %5gelen zarara / kanama(13sn):585 / mesafe: 900)
4- Counterstrike (zarar:365 / düşmanı geri atma:240)
5- Man O’War (zarar:146 / hareketsiz hale getirme(2,5sn) / mesafe:150)

Bu sınıfın kullanabileceği 11 farklı set bulunmakta ve bu setlerin ikisi su altında kullanılmaktadır. Her sınıf savaş sırasında da 2 set silah arasında hızlıca geçiş yapabilir.

Karakter Özellikleri: Korucuların 5 karakter özelliği bulunuyor; Wilderness Survival (dayanıklılık ve durumların verdiği zararı %10 arttırır), Marksmanship (korucunun gücünü(verdiği zararı) +10 ve durumların kalıcılığını +%1 arttırır), Skirmishing (nişancılığı +10 ve kritik vurma şansını +%1 arttırır), Nature Magic (hayatını +10 ve avantajların kalıcılığını +%1), and Beast Mastery (iyileştirme gücünü +10 ve hayvanın niteliklerini +1 arttırır).

Son olarak bulduğum bir kombinasyonu paylaşayım:
Silah seçimi: Uzun Ok / Kısa Ok dövüşülen mesafeye göre değiştirilerek.
Kullanılacak mühür ve iyileştirmeler;
6- Heal as One Hem hayvanı hem hendini bir seferde iyileştirir (iyileştirme: 6.520)
7- Signet of the Hunt Hem hayvan hem korucu %10 daha hızlı koşar, hayvanın verdiği zararı arttırır
8- Signet of the Wild Hem hayvan hem korucu saniyede 62 iyileşir, hayvanın boyutu büyür daha çok zarar verir ve korkutma-sersemleme-zehirlenme gibi saldırılara daha dayanıklı olur)
9- Signet of Stone Hem korucunun hem hayvanının dayanıklılığını arttırır
0- Rampage as One
Karakter Özellikleri:
30 Marksmanship
20 Skirmishing
5 Wilderness Survival
15 Nature Magic

Related Posts with Thumbnails

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *